TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Miten bongaan taitavan tanssijan? (Tanssityttö 2002-03-15 16:04)

Sisäpiirit - (Oli: Miten bongaan taitavan tanssijan?)

Daisy
2002-03-27 9:42

"Jos et tunne ketään nimekästä tai tunnettua tanssilattioiden sarjajyrää, ..."

Pitääkö k.o. henkilö tuntea entuudestaan tanssilavojen ulkopuolelta, vai mitä tällä kuviolla tarkoitat?

"... jäät toivottomasti takariviin etkä myöskään kehity tanssijana.

Nainen valitsee itse paikkansa rivissä. Eturivissä seisovat ne, joille on ok tulla haetuksi kenen tahansa halukkaan toimesta. Helmiä haetaan takarivistäkin, koska heitä osataan kaivata.

"Valitettavasti piireihin pääsy edellyttää naiselta nykyään joko ulkonäköä, tuttuja tai sitten sitä maailman vanhinta..."

Onneksi asia ei ole noin. Mieluisten miesten haetuksi tuleminen edellyttää hyvää seuraamistaitoa ja miellyttävää luonnetta. Muiden tietoon nämä ominaisuudet saat käymällä ahkerasti hyvien tanssijoiden (kenelle se on sitten mitäkin) suosimissa tansseissa ja olemalla aktiivinen naistentunnilla (ja myöhemmin, kun olet varma siitä, että voit tarjota miellyttävän tanssielämyksen, jopa miestenhaulla!). Jos olet miellyttävä tanssitettava, totta kai pääset uudelleen tanssimaan ja saat sellaisiakin hakijoita, joita et ole itse hakenut, koska sinusta on puhuttu hyvää! Eli kyllä tämä "suositteluperiaate" tosiaan toimii, mutta mitä pahaa siinä on, että kehutaan jotakuta? Minä ainakin tutustun mielelläni uusiin hyviin tai potentiaalisiin tanssijoihin, mutten lähde summa mutikassa riviä läpi kahlaamaan löytääkseni sellaisia. Mieluummin juttelen tuttujen kanssa ja katselen muita tanssijoita (mm. löytäkseni uusia potentiaalisia!), kuin käveleskelen tylsistyneenä parketilla epäonnistuneen arvonnan seurauksena. Minulle on aivan sama kuka tanssittajani on, kunhan osaa tanssia (ja käyttäytyä)! Jotkut mieluisat tanssittajat valitettavasti itse rankkaavat itsensä ulos, perusteena "ei kai sua mun kanssa kiinnosta tanssia, kun en osaa edes puukivuukia". Ei kaikki tanssi ole puukivuukia!

"Jos sinulla ei ole tarvittavia ominaisuuksia ja tuttavuuksia, lopetat tansseissa käymisen tdennäköisesti muutaman kerran jälkeen turhautuneena ja koko tanssikulttuuria halveksuvana."

Näin todellakin voi käydä. Nämä tarvittavat ominaisuudet ovat siis nuo aikaisemmin mainitsemani tanssitaito (tai potentiaalisuus!) ja miellyttävä luonne. Ja hakuahkeruus! Näiden asioiden seurauksena syntyy sitten niitä tarvittavia tuttavuuksia jotka lisääntyvät tanssireissu toisensa jälkeen - oli sitten "piirisi" mikä hyvänsä. Ja mikäs sen mukavampaa kuin saada uusia tuttavia ja ystäviä joiden kanssa viettää mukavia hetkiä. Kukas sitä maakuntia ristiin rastiin haluaisi yksin ajella.

Kirjoittajan avainsanat: hakurivi, seuraamistaito, seuraaminen, hakijat, potentiaalinen tanssija, potentiaalinen, seulonta, suosittelu

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu