Hietasaaressa 22.11 [Tanssipaikat] (Hikviiva 2008-11-23 13:41)
Hietasaareen tuli taas lähdettyä, vaikka orkesterit eivät oikein vakuuttaneet minua. Matti Esko ja Terhi Lehtoniemi yhtyeineen. Kyytiläinen kertoi tilanneensa hyvän illan ja minäkin sitten päätin jättää kitinä-asenteeni autoon.
Naispuoleiset palstan lukijat tietävät varmaankin, että joskus on sellaisia päiviä kun mikään vaate ei miellytä tai mahdu päälle. No, lauantai oli tällainen, joten hietsuun saapuminen meni tuonne yhdeksän korville. Siitä sitten heti lattialle ja about puolet illasta siellä tulikin pysyttyä. Muut ajat vartioin ahkerasti penkkiä. Aika ennen naisten tuntia menikin joutuisasti, kyselinkin valon vaihduttua ihmeissäni että joko nyt muka. Naistenhaulla yritin tällä kertaa hakea niitä jotka olivat minua jo hakeneet, vaan enpä taas ehtinyt puoliakaan :(
Paikalla oli noin puolet normaali-illan väkimäärästä, joten lattialla mahtui hyvin tanssimaan, törmäyksiltä vältyttiin ja erityisen humalaisiakaan ei ollut paikalle saapunut. Fiilis oli aika hyvä.
Illan naisartisti oli ihanan raikas ja hyväntuulinen. Näytti laulavan shuren mikkiin ja pikkuisen oli tukkoisen kuuloinen laulukanava. Millaisesta laitteesta lie läpi mennyt ääni, kun tuntui että laulu kuulosti vähän pahviselta juurikin miksauksen takia. Matti Eskosta tuli mieleen nallekarhu! :D Tämän vuoden suokkaribiisini "Silloin lauloi Virran Ola" kuultiin ja tietenkin myös Rekkamies ja Hyvää huomenta suomi. Rekkamies oli sovitettu vallan mielenkiintoisesti...
Musiikit oli illan alkupuoliskolla monipuolisemmat, kun itse tähtiartistit eivät olleet vielä lavalla, mutta jotenkin foxi/iskelmäpainotteinen oli ilta. Jenkat tuli tanssittua ja se alkaa ehkä pikkuhiljaa jo suttaantumaan. Polkkaa ei harmi kyllä edes esitetty. :/ Yhdet tangot(kin) meni ihan improvisoinnin puolelle, olipa erittäin superhyperhauskaa!
Sitten illalle ihan pisteitä. Haluan huomauttaa, että pisteytys on aina oma subjektiivinen kokemukseni, eli vaikka antaisin huonot pisteet, voi muiden ilta olla ollut kympin arvoinen ja musiikit ja muut on iskenyt suoraan tanssijalkaan. Antamani pisteet siis muodostuvat omista fiiliksistäni ja kokemuksistani ja minä olen omaa "suoritustani" kohtaan aina hyvin kriittinen joka monesti laskee arvosanan illalta kiitettävästä tai hyvästä alemmas. Pisteet tänään 8+