[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Ruusulinnassa orkestereiden äänenvoimakuuden säädöt pielessä [Esiintyjät] (Ami 2008-11-17 13:40)

Ruusulinnassa orkestereiden äänenvoimakuuden säädöt pielessä

Ami
2008-11-17 13:40

Nykyään olen eninmäkseen tyytynyt lähinpään tanssipaikkaan, Ruusulinnaan. Tähän vaikuttaa mm., että pääsen untenmaille ennen aamua, sekä se, että siellä on tilaa tanssimiseen, ainakin tanssien alku- ja loppupuolella.

Ruusulinnassa olen kuitenkin havainnut, että lähes kaikki bändit säätävät vahvistimensa nykyään minulle liian kovalle. Muut tanssijat eivät taida edes huomata, vaikka nappulat olisivatkin kaakossa.
Kukahan keksisi korvatulpat, jotka pysyisivät korvissa, säätäisivät automaattisesti äänenpaineen aina sopivaksi. Lisäksi niiden tulisi olla pienet.
Orkesterit eivät kuitenkaan ole halukkaita vähentämään äänenvoimakuutta. Täytyyhän heidän näyttää, että nykyisillä laitteilla kyllä ääntä piisaa ja siitä holimatta se tulee puhtaana.

En tiedä onko näiden orkesterien tarkoitus karkoittaa minut tanssipaikalta liian vanhana. Epäilen kuitenkin sitä, että näin saataisiin lisää nuorisoa heidän keikoilleen.
Varmaan, ennenpitkää he minun kohdaltani onnistuvatkin.

Myös viime lauantaina Tornaadon & Saija Tuupasen sekä Korsuorkesterin musiikki oli mieleistäni, kun vain äänenvoimakuutta olisi ollut vähemmän. Kiitos tanssi.net:n että osasin varautua korvatulppiin ennen tansseihin lähtöä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]