[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kehräten Orimattilan Kehräämöllä ja pikkasen Parkissakin [Tanssipaikat] (Aito 2008-11-16 13:55)

Kehräten Orimattilan Kehräämöllä ja pikkasen Parkissakin

Aito
2008-11-16 13:55

Koska kohtalo ja huono tuuri oli taas ottanut yliotteen minusta ja Savolaisesta, meni viikonlopun suunnitelmat viettää ihana viikonloppu siskon luona Seinäjoella pipariksi ja siksi kaivettiin esiin varasuunnitelmat. Tai oikeastaan ei meillä mitään varasuunnitelmia edes ollut, mutta pakkohan niitä oli sitten alkaa kehittämään ettei niin paljon olisi harmittanut tuo reissun peruuntuminen. Perjantaina oli paikallisessa tanssiravintolassa, Alex Parkissa yksi Suomen parhaista naislaulajista, Eija Kantola ja sinnehän meidänkin tie sitten vei. Oli ajateltu että kahdestaan nupustellaan koko ilta ja mun kunto oli vielä vähän kehnonlainen joten istuskeltiin aika paljon. Ensimmäisten kappaleiden ajan lattia oli aivan hirveän nahkea ja niinpä selkäni prakasi pahasti ensimmäisten biisien aikana ja sitten olikin selkä niin tulessa ja liekeissä koko loppuillan että itku meinas jo päästä. Mutta sinnillä vedin illan läpi ja samalla kun Eijakin lopetti esiintymisen, lähdettiin mekin kotiin. Hurjan paljon oli tuttuja kasvoja ja tuttuja ihmisiäkin tullut ravintolatansseihin. Tosin yksin en olis ko paikkaan lähtenyt mutta nyt turvallisesti oman Rakkaan käsivarsilla oli turvallista purjehtia. Yhden kerran minua haki yksi muu mies tanssimaan ja olin siitä niin otettu että menin ihan sekaisin. Mies kun on TODELLA hyvä ja ei ole ikinä minua hakenut, olin jo kysyä että ihanko varmasti hän nyt tietää ketä puujalkaa tulee fuskulle hakemaan, mutta niin vaan mies hymyili kauniisti ja kysyvästi katsoi Savolaiseen varmistaakseen että vaimon voi viedä parketille, että pakkohan minun oli lähteä. No tanssimisesta ei sitten sen enempää, toivon ettei mies saanut pahoja traumoja ;D Ilta oli siis oikein kiva ja kotimatka ihanan lyhyt, vajaa vartti autolla :)

Lauantaina sitten kuulostelin selkääni ja se oli varsin hyvä kotona. Kävin vähän lenkilläkin varovasti ja päivän jälkeen päätettiin lähteä taas parkettia kuluttamaan. Koska missään ei tuntunut olevan mitään "ihmeellistä", ainakaan tässä lähistöllä, päätettiin kokeilla meille uutta paikkaa. Orimattilan Kehräämöä. Olin kuullut että siellä on hyvä lattia ja että paikalla käy paljon pariskuntia ja sinne sitten päätettiin lähteä. Menomatkalla vitsailtiin että kuinkahan monta tuttua tulee Tomi Markkolaa katsomaan ja Savolaisen villi veikkaus oli että 1-2 tuttua ihmistä. No totuus on usein tarua ihmeellisempää, sillä tuttuja kasvoja oli reippaasti yli 20 paikalla ja ihan tuttaviakin oli useampi joiden puheilla sitten käytiin useaankin eri otteeseen. Kun päästiin pihaan ja auto takapihalle parkkiin, laitoin autonovet lukkoon ennen kuin SP ehti laittaa oven kiinni ja niinpä varashälyttimet alkoivat soida varsin äänekkäästi. No ainakin kaikki kuuli että me ollaan tulossa ;) Oltiin paikalla jo heti kahdeksalta ja hetken päästä selvis että bändi alkaa soittaa vasta klo 21. Oikein hyvät levyt oli ekan tunnin, pisteltiin hyvällä lattialla oikein mukavissa fiiliksissä. Yhdeksään mennessä oli paikalle tullut varsin hyvin väkeä, oikein yllättävän paljon ja kun Tomi sitten vihdoin klo 23 alkoi laulaa, parketilla oli paikkapaikoin oikein tungosta.

Paikkana Orimattilan Kehräämö saa kyllä varsin hyvät arvosanat. Lattia aivan loistava, hyvän mallinen, kahviossa ja baarissa riittävästi pöytiä ja tilaa muutenkin hyvin. Naistenhuoneessa vaikka miten monta sohvaa missä lepuutella itseään, vaikka olis päiväunet ottanut. Jopa kaksi hiustenkuivaajaa ja mitähän vielä. Baarin puolella oli karaoke, en uskaltautunut vielä laulamaan vaikka tuttava pariskunta niin houkutteli. Mutta ehkä ensi kerralla sitten. Irtonaisia tai miehiä oli vain kourallinen eli selvästi paikka on pariskuntien suosiossa mutta siis todella hyvä paikka jos on parillinen ihminen tai jos saa jonkun evään mukaan. Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka - suosittelemme lämpimästi kaikille, varsinkin pariskunnille!!!!!

Selkä oikutteli pahasti eilenkin mutta onneksi Savolainen ymmärsi ja lähdettiin jo puolen yön aikaan kotiin. Hirmu mukavat fiilikset jäi illasta. Oli äärettömän ihanaa tanssia kaksi iltaa putkeen oman kullan kanssa kahdestaan, tänään voi jo sitten Jäkessä vähän irrottautua toisesta, ainakin luulen niin. Kiitos kultarakas Savolainen viikonlopun kaksista nupustelutansseista. Ne tuli tarpeeseen ja olivat erittäin hyvät!!!!

Ai niin vielä piti mainita Tomi Markkolasta ja musiikista pari sanaa. Tomi on yhtä komea kuin ennenkin ja yhtä hyvä ääni kuin ennenkin. Jos vertaan eilistä musiikkia esim kesällä kuulemiini keikkoihin, niin eilen oli tosi ihanan paljon monipuolista musiikkia eikä vain pelkästään nopeaa. Hyvä hyvä! Kaunis kiitos soittajille!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]