Ruusulinna 8.11., Syke ja Tulipunaruusut. Olen tulossa vanhaksi... [Tanssipaikat] (Pia M 2008-11-09 2:59)
...siis olen tulossa vanhaksi kaiketi. Havaittavissa monessakin seikassa.
Ensinnäkin olin suhteellisen ajoissa paikalla - hiukan klo 20.00 jälkeen. Useimmiten saavun tanssipaikalle ainakin tunnin tanssien alkamisen jälkeen, mikä nyt mahtoi olla aikaisuuden syynä. En keksi muuta kuin ikääntymisen. Lippuluukuille oli jonoa ovelle saakka, ja salissa soi jenkka. Laji vaihtui hitaaseen valssiin kun luovutin lippua ovimiehelle.
Sisään tullessani osui ensimmäisenä kohdalle konkarinikki Gilbert, joka teki heti varauksen toiselle hitaalle valssille jos vain narikasta ehtisin. Juuri ja juuri biisien väliin kerkesinkin, ja niin alkoi ilta vallan lupaavasti kun heti kenkien vaihdosta haettiin.
Lienen tulossa vanhaksi, kun yllättäen löysin itseni hakurivin eturintamasta moneen otteeseen. Parhaimmillaan naisten rivi oli melkein keskitolppien tasalla, ja siellä minä seistä tökötin useampaan kertaan, enkä edes ärsyyntynyt asiasta. Tästä aiheutui kaiketi se, että tanssin hyvinkin paljon itselleni aivan uusien tanssittajien kanssa, silkkaa positiivista kehitystä sekin.
Ja siitäkin epäilen, että vanhuus painaa,´kun nautin tolkuttomasti suljetun otteen tansseista tänä iltana. Kovin montaa kädenalittelua en mennyt, parit fuksut ja yhdet cha chaat, ja parit hienot sambajivet loistoviennissä, mutta iltaa hallitsivat upeat tangot, foksit ja slovarit. Rumbakin meni suljetussa, ja oli tosi kivaa. Paikalla oli loistavia suljetun otteen viejiä, joten iso kiitos kaikille meikäläistä tanssittaneille.
Pieni hauskuus illan aikana: ehkä parhaimmat tangot (tosin millä ihmeen perusteella ne arvostelisi kun kaikki oli hyviä) tanssin itselleni uuden, pitkähkön valkopaitaisen gentlemannin kanssa voi nam sentään. Fiilistellessä tuli tangomusiikissa sellainen pienen taivutuksen paikka, ja viejäni vei painoni oikealle jalalleni ja vasen jäi piiiiitkään venytykseen herran oikean jalan vierelle. Ja juuri kun orkesteri soitti tangokappaleen taukoon aksentin, niin ohimenevän pariskunnan jompi kumpi osapuoli tallasi vasemman jalkani varpaille. Emme olleet vaihtaneet tätä ennen tanssin aikana sanaakaan, ja tanssittajani ällistyi kun aksenteerasin musiikkiin hihkaisemalla kovaan ääneen "Ai!!!"
Meni hyvä tovi kun hihittelin kohdalleen osunutta tallausta - miehelläkin oli hauskaa. Että jos hyvä herra lukee Tnettiä, niin terveisiä vaan ja ISO kiitos myös niistä myöhäisillan sambajiveistä.
No takaisin asiaan, joka oli ikääntyminen. Orkesterit siis olivat Tulipunaruusut ja Syke. Tulipunaruusujen ohjelmisto oli minusta ihan hyvä eikä saksofonistin puheripulikaan häirinnyt - vanhaksi olen siis tulossa. Sykekin pärjäsi hienosti.
Vapaaehtoiset taukoni pidin perinteisten valssien aikana, ja niitä tuli paikallaoloaikanani kahdet. Pidin siis KAKSI taukoa, ja kummallakin tauolla join 0,5 litran pullollisen kivennäisvettä. Ennemmin olen pärjännyt yhdellä tauolla ja yhdellä juomalla - olen siis tulossa vanhaksi.
Todella vanhaksi tunsin itseni, kun klo 00:30 maissa bändi kuulutti ilmoille jivemusiikkia, ja minä tyttö totesin etten kyllä enää jaksa. Juuri olin pistellyt menemään mainitun valkokaulusherran kanssa mainitut sambajivet, ja että tavallista jiveä vielä päälle...???? Jalat huusivat armoa, joten narikan kautta kotiin kiitos.
Ja olen oikeasti tulossa vanhaksi, koska lähtiessäni kotoa olin sopinut lapseni kanssa, että hän laittaa saunan lämpenemään klo 23:30 maissa niin että pääsen kuumaan saunaan tullessani. Ja saunahan oli valmiina, kun kotiin saavuin - eli lapseni on paitsi riittävän vanha osatakseen laittaa saunan päälle, niin myös riittävän vanha muistamaan laittaa se päälle silloin kun on sovittu.
Sissus sentään, olen kyllä jo kohta todella vanha...
Kiitoksia ja tervehdyksiä jakaisin nyt ensinnä Charterdriverille, jonka kanssa polkat olivat vauhdikkaat - jee, me pysyttiin tahdissa loppukiihdytyksetkin :D. Sitten Manjaana ja Manjaanan Muru, voi miten oli kiva nähdä livenä!meinasin vaan jäädä jenkan jalkoihin. Titari dänks sambajiveistä, ja Vanhapoika kiitos onestep-humpasta (harvinaista herkkua tänäpänä) ja niistä kauniista hitaista valsseista... olet oikeassa, se eka olisi kyllä kuulunut mulle ja MVaarille. Vaari vaan oli kiinni muualla...
Julkiset pahoittelut Hambille, jota en siis ehtinyt naisten tunnilla hakea koska en kerta kaikkiaan löytänyt. No tasoissa ollaan, etpä hakenut sinäkään minua jotta :-) - Pari muuta miestä jäi myös multa hakematta, nyyh, naisten tunti on niin lyhyt... paikkaan hetikunmahdollista.
Kaiken kaikkiaan ihan 10+ ilta, tai oikeastaan 10-. Se miinus tulee tietenkin siitä, että oma MVaari ei ollut paikalla.