Keskisuomalaiset eivät vanhoja muistele [Tanssipaikat] (Mustapekka 2008-11-02 2:43)
Kävimme perjantaina neljän Nicin voimin Kisarannassa tansseissa täältä Jyväskylän seudulta käsin. Reissu oli antoisa ja elähdyttävä, varsinkin meidän naisillemme. Kisis on paikka, jonka tunnelmia kuvataan paljon netissä niin kuin Järvenpäätä, Riuttaa, Kolmi-lampia ym. etelän tanssipaikkoja. Mietin, mitä kisiksestä olisi kerrottavaa.
Paikka tuntui aika vanhalle teatterituoleineen. Naistenhaulla miehet menevät naisten rivistön eteen niin, että just Hesari sopisi siihen väliin. Haut ovat nopeita ja paikan tavat tunteva pärjää kun tietää, miten toimia. No se täytyy nyt aivan erikseen mainita, että itse Marjukka Koivuniemi haki minua humpalle. Kyllä mä siitä saaduilla voimilla jaksan nyt yli talven porskutella.
Vaikka siellä paikan päällä olin kuin klapil päähän lyöty, niin hyvät tanssithan ne olivat. Olis ollut kiva tietää kuka on Jora ja kuka Jerryjee. Tomcatin kanssa pongauduimme ja nyt tiedän, ettei Tomcat olekaan poikakissa.
Matkalla oli puhetta siitä, että vaikka keskisuomessa esim. Viihtarissa tai Kuikassa olisi hienoja tanssiaisia, niin paikalliset eivät välitä niistä kirjoitella ja kommentoida. Vierailevat tanssijat kirjoittavat paljon useammin tämän maakunnan kuulumisista. Onkohan eteläsuomessa niin paljon enemmän väkeä, että juokossa on aina joku, joka tutkailee jälkikäteen tuntojaan toisten samassa paikassa olleiden kanssa.