[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kisiksen kertomaa [Tanssipaikat] (Humppis 2008-10-27 8:03)

Kisiksen kertomaa

Humppis
2008-10-27 8:03

Sateinen päivä ei houkutellut lenkkeilemään (äänestämässäkin kävin autolla ajaen), joten jotakin liikuntaa oli illalla haettava kauempaa -108 km:n päästä. Vähiin kuitenkin jäi sekin, nimittäin tanssiminen.

Olen tähän asti aina ollut innokas vuorohaun kannattaja. Nyt oli lopulta myönnetävä, että minun ei kuitenkaan sellaisiin tilaisuuksiin ole syytä mennä, missä naiset saavat ihan oikeasti osoittaa, miten vakihakijoihinsa suhtautuvat.

Neljän viimeisimmän tanssi-illan saldot kertovat karua kieltään.

Ns. normaalitanssit tuottivat kaikki saman naisten minuun osoittaman hakumäärän. Su 19.10. Järvenpää/Varjokuva, pe 23.10. Järvenpää/FBI Beat ja la 24.10. Satulinna/V.I.P. ja FBI Beat olivat muuten erilaisia iltoja, mutta kaikille yhteistä oli naistenhakujen määrä: 8.

Nyt, kun Kisarannassa sunnuntaina naisilla ja miehillä oli molemmilla se kaksi tuntia aikaa hakemiseen, tuli lukemaan ainoastaan yksi haku lisää.

Kaikkina noina iltoina oli tuttuja paikalla paljon (siis naisia -miesten suhtautumisella en ole koskaan pitänyt väliä) -kymmenittäin kuitenkin. Pääosin niihin samoihin vakitanssitettaviini nytkin huomioni kohdistin, koska heidän kanssaan saan tanssini (omasta mielestäni ainakin) sujumaan sillä tavoin kuin sen haluankin sujuvan.

Noista hakukohteistani kuitenkin ilmeisesti (ja eilen ainakin aivan varmasti) useimmat ovat asiasta eri mieltä.

Niinpä nyt sunnuntaina jälleen ahkerasti ja tunnollisesti hakemani ja tanssittamani suosikkini kertoivat naistentunneilla erittäin selvästija yksiselitteisesti oman käsityksensä: vain yksi ensimmäisellä tunnilla hakemani katsoi minut ensimmäisen naistentunnin aikana haun arvoiseksi ja tuon lisäksi sitten jälkimmäisellä vielä toinen. Koko illan aikana hain yhteensä kahtatoista naista, joista vakitanssitettaviani oli yhdeksän (kolmea heistä hain kahdesti).

Missään piileskelemässä en nyt ollut, vaikka en suoraan naisrivistön eteen tietystikään asettunut. Katsekontakti minulla oli aina silti joihinkin hakemiini, mutta eiväthän nuo tietysti minua silti (tai ehkä juuri siksi) hakeneet, vaan joko kävelivät vain ohitseni ja epäonnistuttuaan tavoitteensa saavuttamisessa eivät sitten hakeneet ketään (muutamat tanssivat naisparein myös naistentunneilla).

Onhan toki asia ollut jo kauankin selvillä, mutta varsinkin tämän vuoden aikana on melkoisen moni aiemmista suosikeistani tehnyt selväksi, että olen heidän mielestään tullut lian vanhaksi ja tanssitaidottomaksi kelvatakseni heidän tanssittajakseen. Ilmeistään on helposti luettavissa myös se, että en saisi lainkaan näyttäytyä niissä tansseissa, joissa he käyvät.

Muutama uusi kylläkin on haettaviin ilmestynyt, mutta läheskään poistumaa vastaavaa määrää ei heitä ole.

Viesti onkin ollut pitkään varsin selvä ja koko ajan selvemmäksi tulee. Minun kuuluisi useimpien tanssituttujeni mielestä poistua tanssiharrastuksen parista -niin lavoilta kuin palstoiltakin.

Tuntemattomathan todennäköisesti (ja palstoilta luetun mukaan ihan varmastikin) tuota mieltä ovatkin jo kauan olleet.

Tauot tietysti (sekä juoma- että kahvi-) vietin tietysti yksin, vaikka niitä tuttuja tavan mukaan kymmenittäin taaskin oli.

Aivan tuntemattomiakin katsoin aiheelliseksi nyt hakea, kun tuttujen mielestä ei läsnäoloni ollut hyväksyttävissä. No, eivät nuo tuntemattomatkaan luonnollisesti positiivisesti hakuihini suhtautuneet, mutta en sentään pakkejakaan saanut.

Minua hakeneissa oli täysin tuntemattomia vain kaksi. Noistakin tosin toinen sanoi muistavansa minut siltä ajalta, kun vielä asuin Kiveriössä (1994). Hyvä muisti joillakin!

Yritän muistaa vastaisuudessa jättää pääosan vakitanssitettavistani rauhaan, jotta saan edes jonkin aikaa vielä yrittää räpistellä harrastuksessa mukana.

Niin, se saldo: 15/9.

No, sitten olosuhteisiin muuten.

Parkkialue oli sateisen päivän jäljiltä jokseenkin veden vallassa, joten lätäköiden kautta oli autosta ja taas autoon noustava. Sade jatkui edelleen.

Alkuun oli kalseaa myös sisällä ilman lämpötilan vuoksi, mutta väen lisääntyessä tuli tietysti lopulta tukalan kuumaa kuten Finlandersin illoissa aina.

Musiikki oli tietysti hyvää, myös levyillä oikeita aarteita.

Lattiakin toimi, eikä kovin tukalaa tungosta tullut.

Vesimukihylly täyttyi nopeasti, mutta onneksi sentään mittani riittää siihen, että sain mukini säilytetyksi kylmäkaapin päällä.

Kehnosta flaksistani huolimatta sain polveni tanssituksi kipeäksi ja paitani vesimäräksi, joten ontuen ja uitetun koiran oloisena poistuin 21.15.

P.S. Vaikka se lavasuukottelu täällä menneellä viikolla julistettiikin suurella enemmistöllä jokseenkin kuolemanrangaistuksen arvoiseksi rikokseksi, tulin sitä parin asiaan aikanaan totuttamani ja nyttemmin vallan mieluusti osallistuvan kanssa kaikesta huolimatta jälleen harrastaneeksi.

Eipä tuo nyt tanssiväen keskuudessa nauttimaani, nollan alle painuneeseen, suosioon enää vaikuttane sitä eikä tätä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]