Subjektiivista... [Tanssipaikat] (Pia M 2008-05-02 11:56)
En kyllä ollut Riutalla avajaisissa, mutta hakurivikäytäntö on tainnut pysyä samana kuin viime vuonna. Andreas tuossa mainitsikin, että miehet voi koukata sitten sieltä tyjästä jääneestä tilasta. Tuota tein itsekin viime kesänä, kun olin tulossa tauolta tai muuten vain myöhässä kappaleen alettua. Naiset lähes säikähtää yllättävästä suunnasta tullutta noutoa, joten en kovin mielelläni sitä suosi.
Tuon erikoisen hakurivikäyttäytymisen takia jotkut naiset lähes hidstelevat kappaleen loputtua - ei ole kiire takariviin. Vastaavati ne ensimmäiset naiset, jotka tulevat hakuriviin jäävät jo valmiiksi kauas seinästä toivoen kai että muut menevät heidän taakseen. No, rivi tai laumahan siihen sitten muodostuu niiden ensimmäisten eteen ja vola, taas vahvistuu Riutan oma käytäntö.
Miehenä en ole kokenut tuota mitenkään ahdistavana, mutta voin uskoa, että naiset ei siitä tykkää. Ei kai ole mitään keinoa, millä tuo harmillinen käytäntö muuttuisi?
Onneksi tuo hakuhetki on vain pieni osa koko tanssimista. Riutalla mielestäni itse tanssi sujuu loistavasti ja sylitansseissa eteneminen on esimerkillistä. Kai siihen sitten vaikuttaa lavan pyöreä muotokin. Ja piristävää Riutalla on se, että kädenalitanssijoiden ja foksaajien järjestys on poikkeava. Ainahan niitä ihmettelijöitä on, mutta kyllä hekin muutaman käynnin jälkeen tuon tavan oppivat.
Joten ei kun kesämieltä lavoille - itse vielä odottelen kauden aloitusta innokaana.