Syke Jyväskylän (26/01/08) Viihtarissa: olipa tanssit! [Tanssipaikat] (Cake 2008-01-27 14:54)
Lauantaina oli pohdinnan paikka mennäkö Viihtariin, jossa esiintyisi Syke vai Revontuleen PNP:n tahdittamiin tansseihin.
Miksi mennä merta edemmäksi kalaan, siis Viihtariin. Jo klo 20 näytti sisäänkäynnissä olevan ruuhkaa, kun paikalle oli juuri saapunut tanssibussi Lappeenrannasta saakka.
Tanssit olivat hauskimmat, joissa olen ollut pitkään aikaan. Naisten hakutunneillakin daamit hakivat innokkaasti. Mietin, että oliko hakijoilla ehkä sihti vinossa. Toinen vaihtoehto oli, että daameja oli paikalla herroja enemmän. Olen joskus aiemmin todennut, että yksinkertainen kysynnän ja tarjonnan laki pätee myös hakutilanteissa. Jos daameja on paikalla selkeästi enemmän kuin herroja, niin tulen haetuksi enemmän, kuin jos paikalla on suunnilleen tasaparit tai jos daameja onkin herroja vähemmän.
Sykkeen musiikki oli "sykkivää" ja monipuolista. Yleisöä paikalla oli sopivasti. Tansseissa tuntui ruuhkaiselta lähinnä cha chaan aikana, kun muutamat parit höyläsivät kuvioitaan "aarin kokoisella alueella". Tässä olisikin tanssikurssien ohjaajilla paikka neuvoa miten cha chata voi tanssia tarvittaessa vähemmän tilaa vievästi.
Niin ja toinen toistaan ihanampia daameja oli Viihtarissa runsaasti. Onneksi olin menossa mukana!