[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Asian vierestä [Tanssijat] (Senior 2007-12-09 17:18)

Pyörätuoli(tanssijan) hakemisesta

Pia M
2007-12-10 13:06

Minä sanoisin, että kyse on tiedon puutteesta monellakin tasolla. Ja ihan rehellisestä haluttomuudestakin.

Aika harva tietää, mitä pyörätuolitanssi on. Minä en ainakaan tiedä. En minä tiedä, mitä pyörätuolissa istuvan kanssa tehdään tanssilattialla. Jonkinlainen etukäteiskokemus ennen ensimmäistä julkista pyörätuolitanssitusta olisi ihan oman itseluottamuksen takia tarpeen.

Kyllähän ihmiset haluavat tavallisessakin tanssissa mielellään käydä alkeiskurssin ennen oikeisiin tansseihin lähtöä, eikä kovinkaan moni välttämättä lähde ihan vain kylmiltään kokeilemaan mitään itselleen ihan vierasta tanssia (eli tyyliin "ahaa tulee jenkka, en ole koskaan moista tanssinut mutta haenpa tuosta tuota tanssihaluisen näköistä henkilöä niin kokeillaan miten sujuu...")

Ja sitten, ikävä kyllä, on luultavasti koko lailla paljon sellaisiakin tansseissa kävijöitä, jotka eivät halua käyttää omaa tanssiaikaansa pyörätuolin kääntelyyn ja lykkimiseen lattialla. Huomautan, että tämä EI OLE oma näkemykseni pyörätuolitanssista, mutta jotenkin minulla on sellainen hytinä että näkemys ei silti ole kovin harvinainenkaan - juuri siksi, että pyörätuolitanssia ei laajemmin ymmärretä syvissä kansankerroksissa.

Kaikki eivät edes tiedä, että pyörätuolissa istuvaa henkilöä ylipäätään saa ja voi hakea tanssimaan.

Eli, te pyörätuolitanssin harrastajat, jakakaa ihmeessä lisää tietoa asiasta. Se edistää pyörätuoli-ihmisten tanssiinpääsyä varmasti.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]