TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ruusulinnassa 23.2.2013 (Tiina-85 2013-02-24 12:49)

Ruusulinna 23.2.2013 Kunnioitammeko toistemme elämää ?

Andreas pks
2013-02-26 0:05

Tänään olin illan viimeisellä osalla tanssiopetusta elikkä Fuskuopissa. Keittiöharjoitteluun ja lavalle jäi sitten muutama mukava kuvio harjoiteltavaksi paremmin. Aluksi olisi ollut Cha chaata, mutten ollut siinä jatko-opissa kun olisi ollut turhan vaikeata harjoittelun puutteen vuoksi minulle.
Kesken harjoitusten eräs neito kertoi meidän tuntemamme tutun tanssijan vakavasta sairaudesta, mielessä tuntui pahalta ja toivoi paranemista. Useat meistä aktiiviharrastajista eivät ole enää nuoria.

Sitten poislähtiessä pukukopilla syntyi juttua Ruusulinnan sairastapauksesta siellä olleiden kertomana siis aivan nyt kuulopuheena kerron siitä. Paikallaolleet voivat oikaista tai kertoa tarkemmin asiat.
Jonkun nopean tanssilajin jälkeen tuli hidasta tanssimussiikia, jonka aikana joku miestanssija sai ilmeisesti sydänkohtauksen (infraktinko?).
Väkeä oli kertynyt paljon ympärille katsomaan.

Orkesteri oli kuuluttanut sairaskohtauksesta ja kysynyt onko paikalla lääkäriä tai sairaanhoitajia. Eräs seurassamme oppitunneilla käynyt neitonen oli sitten elvyttänyt tätä kohtauksen saanutta miestä kun oli päässyt yleisömuurin läpi painannalla ja puhaltamalla kuten kuuluukin. Ei käynyt siinä lyhyesti puhuttuna selville saiko hän apua, että siis pystyikö kukaan muu vuorottelemaan häntä koska elvyttäminen on raskasta työtä. Järjestysmies oli tilannut ambulanssin ja sen tulo oli tuntunut kestävän kauan. Kun ambulanssimiehet olivat tulleet niin kait he sitten ottivat ohjat käsiinsä ja potilas oli saanut kolme kertaa sydämen sähkökäynnistyksiä. Medihelin takia sitä ohjaamaan tulee palokunnan auto yleensä osoittamaan laskeutumispaikan. Helikopteri oli sitten tullut kait kolmen vartin päästä ja potilas oli ollut sitten elossa sen lähtiessä varmaankin Meilahden Kolmiosairaalan katolle helikopterikentälle. Siitä sitten potilaat viedään tapauksesta riippuen Meilahden eri sairaalaklinikoille tai Töölön sairaalaan.
Siihenhän tuo aina laskeutuu ylös katolle viistosti työpisteeni yläpuolelle, viimekin viikolla muutamia kertoja aina mitä erilaisimmista ihmisen avuntarpeen syistä.
Ei kait se voi olla totta, että joku olisi vaatinut, sanonut, halunnut rahaa korvaukseksi hukkaanmenneestä tanssiajasta, toivottavasti ei :( ?

Onko meillä enää riittävästi kunnioitusta toistemme elämästä, välitämmekö riittävästi enää mistään. Onko itsekkyys ihmisessä vaan pahenemaan päin kun sivistyksen pitäisi olla nyt korkeimmillaan ??? Jokainen voi kyllä itse pyrkiä siinä aina parempaan elämässään.
Näitä mietin tänään. Eilen mietin, ettei Savijoella tullut minulle riittävästi Tangoa, höh ?
Ihminen on kummallinen olio.

t. Andreas pks

Kirjoittajan avainsanat: Ihmiskunnioitus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu